שם האתר • זנב התעופה
דף 1 מתוך 1

זנב התעופה

נשלח: ד' אפריל 28, 2010 9:11 pm
על ידי יוספון 123
האם פרסים עם 15-16 נוצות בזנב עף יותר טוב מהזנב הסטנדרטי?והאם בכלל אלו פרסים גזעיים או שזה הכלאה עם ניקולייבסקי?וכן יש פרסים שהנוצה האמצעית בזנב מפוצלת(כמין פיצול)האם זה זן מסוים בפרסים ונותן משהו?תודה מראש לעונים.

Re: זנב התעופה

נשלח: ד' אפריל 28, 2010 11:01 pm
על ידי קותי
יופי של שאלה,בעבר לא פעם תהינו למה ומדוע,מסתבר שהיונה הראשונה "הטבעית"
ניבראה עם 12 נוצות בזנב,כך נוצרה היונה המקורית כדי שתהיה פונקציונלית,יונת הסלע ,הטיפלר ,יונת הדואר,הטימלרים האגרנט ועוד רבים וטובים,
ולאחר מכן נוצרו ,שאר הזנים "המיוחדים" שניבחרו בטיפוח מיוחד למטרת נוי או תעופה אחרת, כמו הניקולייבסקי שציינת, טופחו ע"י מגדלים שרצו בתכונות אלו,הניקולייבסקי מעבר לצורת תעופתו טופח כך במיוחד כדי להדגיש את פריסת הזנב למכסימום ובריפרוף המיוחד שלהם חופות נוצות הזנב ומתחברות לאברות המשניות בכנפיים,ישנם עוד זנים המתאפיינים בנוצות עודפות אפם בתעופה או ביוני נוי כמו יוני הטווס לסוגיו
(הטווס ההודי והטווסית הקלאסית)אצל הרולר האוריינטלי ואצל הדנציגר גם כן ואלו כמובן בתעופה,אז חשוב שנבין שהזנב משמש בתעופה כאיבר מאזן וכהגה .
יונה עם זנב מעל 12 נוצות בזנבה לא תעוף יותר טוב והתוספות רובן במוטאציות נוצרו והמגדלים תמיד חיפשו דברים מייחדים את יונותיהם
מיונים אחרות ויחסו זאת לאיכויות תעופה דמיוניים, כל צורה שונה כמו זנב מניפה כזה או אחר עשוי לשנות ולהאט את התעופה הקלה והקלאסית,אבל מי אנו שניתערב בבחירתו השונה של האדם,
לעניין שאלת הנוצה המפוצלת אנו במפורש שופטים את היונים הללו כבעלות שגיאה ,,דמה זאת לקרש שבקע במרכזו הפונקציונליות שלו ניפגעת ואין לכן לראות זאת כיתרון אלא כשגיאה,שים לב שברוב היונים הפרסיות יש 12 נוצות וכל עודף מקורו בניסיון של אחד המגדלים בדורות הקודמים ליצור יונים יותר" טובות"או מיוחדות"והראיה שרובן ללא נוצות עודפות,,מעתה הבחירה בידך לאיזה דרך תיבחר להגיע בעתיד,

Re: זנב התעופה

נשלח: ד' מאי 05, 2010 2:43 pm
על ידי איציק 2800
קותי עים כול הכבוד ויש כבוד אתה צריך להבין שכמו שבטימלר יש זנים שלא יכולים ליהיות עים ראש כמו שיש לטימלר השחור מבחינת גודל כך גם בפרסים אני ישמח להראות לך גם את עינין הנוצות(נוצות הכנפיים) מיתחת לזנב כשיונה מטיילת כמה וכמה פעמים זיווגתי אחת כזאת עים אחת שהכנפיים מעל והגוזלים לא הפתיעו במיוחד תמיד יוצא אחד עים כנפיים למטה ואחד למעלה מה שאומר שזה גזע מסיויים ביכבודו ובעצמו אתה פעם אמרת שזה מראה על עייפות היונה שיכולה לבוא משעות תעופה והנה אצלי כבר היום אפשר ליראות אצלי יש שני אחים והורים לדוגמא שהם עוד לא יצאו לתעופה הם עדיין מצייצים
בכול אופן יש יונים מסוימות בפרסים שיש להם את הפיצול בזנב וכמה שתיתלוש את הנוצא היא תיגדל מפוצלת ויש גם זנים דורות על דורות שיש להם 15 וגם 16 בזנב אבל הכול תלוי בגזע כי בפרסים תעופה קודמת לכול שיהיה בהצלחה יוספון

Re: זנב התעופה

נשלח: ד' מאי 05, 2010 7:29 pm
על ידי קותי
יוספון שלום,
אכן נכון יש כאלה ויש כאלה, קבל כעובדה שבתערוכה נוצה מפוצלת היא שגיאה גנטית,חוסר נוצות באמצע הזנב גם כן ,
מכיוון שאצל היונה הפרסית אין תקן רשמי כתוב, הרי שהתייחסות השופט לחריגים נובעת מהשוואה לכלל,
אין כלל בעיה לגבי העדפותיך או העדפתם של אנשים אחרים,מצידי שתאסוף את כל החריגים שאתה רוצה כי מה שחשוב הוא בענף שלנו הוא שהמגדל יהנה ואם זה מביא לך סיפוק אז עשה מה שברצוניך,
אין ביננו כל ויכוח אך כשאתה שואל וטוען לגזע חשוב שתדע שהגדרת גזע באופן מדעי היא דבר ברור ומדוייק,
גזע ביונים הוא יקרא גזע , כאשר ההורים הם בעלי תכונות מוגדרות, אשר מסוגלים להעביר בדיוק, את אותן תכונות לצאצאיהן,כל שינוי הוא חריג שמראה על שונות גנטית במבנה הכרומוזומים שנושאים תכונות ברורות ומוגדרות, אין לי עניין להתווכח חלילה אלא להעביר לך מידע כשאתה שואל,
כך עשית ועל כך עניתי לך ,ידוע לי שטימלר אינו פרסי האמן לי ,אם תגיד שיש לך יונים פרסיות גזעיות אני מייד מקבל זאת רק בבקשה ממך הגדר לי מה היא יונה פרסית , האם זו כל יונה שגדלה בפרס(אירן) ? אז מה הן תכונותיה ? הגדר לי אתה וכולנו נילמד ממך אולי,אשמח לכל מידע חדש,, אך אם אתה שואל אז בוודאי אתה גם מצפה לתשובה, ניסיתי מעט להגדיר לפניך את דעתי,,בהחלט מקובל עלי שתחשוב אחרת אין לנו מונופול על המחשבה ,באתר זה אנו מחליפים דיעות ומידע וכל אחד לוקח לו מה שמתאים לו ,מה שחשוב הוא שכולנו נהנה מחברות נעימה על רמה מכובדת
וכך יהיה טוב לכולם,
בהצלחה לך,
קותי,

Re: זנב התעופה

נשלח: ד' מאי 05, 2010 8:09 pm
על ידי אלעד
וזה מה שמחזיר אותנו לכתיבת תקן ישראלי ליונה זו.

אמנם מקור היונה באירן (ואולי אף בפרס העתיקה) אולם שנים רבות מגדלים ישראלים טיפחו כאן בארצנו את הטיפוס שראו לנכון כהכי יפה/הכי מתהפך/עף הרבה וכד'.

הגיע הזמן להציע תקן ישראלי ליונה הפרסית כפי שהמגדלים בישראל רואים אותה.

לא מחוייב שיונה פרסית לונדונית למשל תהיה זהה לישראלית.

Re: זנב התעופה

נשלח: ד' מאי 05, 2010 11:36 pm
על ידי קותי
אלעד יקירי שלום,
נהוג שכל גזע בבעלי חיים ומחברים לו תקן מקובל הוא ע"י ארץ המקור,
כך נהוג,אך כאשר אין מי שיעשה זאת, הרי שנילקחת יוזמה ע"י מגדלים בארצות אחרות אשר מגדירים את הטיפוס הקיים בגזע מסויים כרצוי להם ביותר,
אחרי שיחה עם שרון שבלונדון ואחרי שיחה עם איציק מאשדוד שאת דעתו אני מוקיר ויש לו גם הוכחות בשטח,
רצינו לעשות עבודה משולבת עם אדם מפורסם אירני (פרסי) במוצאו אשר חי ומגדל יונים בלונדון ושמו הוא מיסטר חמיד, הוא אמור להגיע לביקור בארצינו יסתובב בין מגדלים ויחד איתי נתאסף וניכתוב את התקן כגורם מאחד שיתן סוף סוף כיוון ליונה ניפלאה זו שיש לה מגדלים ואוהדים כה רבים בארץ,
אני עדיין מחכה לו ומקווה שהדבר יקרה עוד השנה, לעבודה שכזו יהיה הד בעולם ולא רחוק היום ששיתוף פעולה זה יוכר ע"י רבים בעולם כולו,