תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

בפורום זה נדון ביוני תעופה שונים ובמיוחד הפופולרים בארצינו
סמל אישי של משתמש
קותי
מנהל האתר
הודעות: 1441
הצטרף: ד' אפריל 22, 2009 4:51 pm

תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי קותי »

לכל החברים המגדלים יונים פרסיות שלום.
אז זהו זה, חזרתי מחו"ל וכמו שהיבטחתי אני מוכן לפעולה כדי להפוך את הסיפורים למעשים,
ביקרתי היום אצל איציק באשדוד רק בכדי לטעום את רמת המוכנות והרצון וגיבשתי תכנית פעולה,
מכיוון שקיימת מחלוקת בנושא תצוגת היונים, אך אין מחלוקת בנושא התעופה, נלך תחילה לכיוון בו אין לחברים מחלוקת,
אתחיל בדרך הפשוטה ביותר של רישום 10 מגדלים מאלו שרוצים ומוכנים להיתחרות, אנא שילחו שם כתובת וטלפון ואם אפשר גם אי מייל.אלי או לאילן כמה שיותר מהר,
1)לאחר קבלת רשימה של 10 מיתחרים נערוך פגישה ביחד כולם ונגדיר את הכללים בפשטות אותם אתאר כאן,
2)כל מיתחרה יכין את 10 היונים הטובות ביותר שלו בכלוב ניפרד,
3)היונים תסומנה ביום התחרות בסימן שאותו ידעו רק סמוך להפרחה.
4)התחרות תיערך בשני ימים זהים שבוע לאחר שבוע כאשר המתחרים והשופטים מתחייבים מראש להקדיש את כל היום לנושא התחרות בלבד,שעת התחלת ההפרחות תהיה זהה בכל נקודות התחרות,
5)בשבוע הראשון יעיפו 5 מתחרים את 10 היונים המתחרות ,כאשר אלו אשר אינם מעיפים ישמשו כשופטים אצל חבריהם,הם חייבים להיות ליד השובך כל זמן שהיונים באויר ,
6)מהקיט(הקבוצה) שבאויר אנו מצפים לתעופה ארוכה עד כמה שאפשר ושל שהייה רצופה באויר, אנו סופרים לפחות 10 סאלטות באויר מתחילת התחרות ולא חשוב מי היונה שעושה זאת ,אך לפחות 10 סאלטות יהוו גורם מייצג של תעופה פרסית טיפוסית.
7)כאשר אחת מהיונים יורדת מהתעופה היא סוגרת את כל הקבוצה ומבחינת המיתחרה התחרות היסתיימה,הזמנים ירשמו מייד,
8)שבוע לאחר מכן מתבצעת החלפה, אך אלו שנישפטו ע"י שופט ישפטו מיתחרה אחר ולא את זה ששפט אצלם,
9)זמני התעופה ירשמו בהגינות והמידע יועבר אלי ואל אילן, אנו ניבדוק עם כל החברים במפגש מיוחד את הזמנים ונחלק גביעים מיוחדים לשלושת המנצחים אשר עשו זמן מירבי ביום התחרות,כולם יצולמו ויפורסמו בשני האתרים שלכם ושלנו.
כמו כן בסיום בדעתי להוסיף לתחרויות מימד תחרותי נוסף שכרגע אני שומר זאת לעצמי ,
כשיבוא הזמן נפרסם זאת ונתחיל לראות מי באמת טוב בתעופה ומי צריך לשפר את אימון היונים שלו ,ו \או
להחליף את חומר הגידול ואיכות היונים שברשותו,
אז מספיק עם הדיבורים וניראה אתכם עוברים למעשים .אני מצפה לרשימת השמות,אבקש מאילן ידידי ורעי
לכתוב בשמי גם בפורום שלכם תוכן מכתב זה ,(משום מה איני יכול כרגע להדפיס זאת בעצמי ואתכם הסליחה).
אנא תגובותיכם ,לכל מי שיש שאלה כלשהיא נא להיתקשר אלי ישירות ואשמח לעזור.
שבת שלום.
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
סמל אישי של משתמש
dovev76
הודעות: 377
הצטרף: ו' מאי 22, 2009 8:47 pm

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי dovev76 »

שלום קותי.

הרעיון שהעלית הוא קצת בעייתי, תחרות בימים שונים ובמקומות שונים אינה הוגנת, אפילו בקיץ שמזג האוויר הוא די יציב יש הבדלים גדולים בין חלקי הארץ השונים מבחינת לחות, תרמיקות,טמפרטורה ורוחות בשכבות האוויר הגבוהות ועוד.הדרך היחידה לתחרות הוגנת היא שכל היונים יעופו באותו המקום ובאותו זמן כלומר משובכים ניידים , אבל פרוצדורה כזו מצריכה אימון מיוחד של היונים ואני מסופק אם הרבה יסכימו להכנס אליה.
ייעוץ באחזקה ופתרון בעיות בשובך
בדיקות לגילוי מוקדם של טפילים וזיהוי מחלות יונים
חיסונים (ניוקאסל, סלמונלה)ותילוע.
הכנת השובך לעונת הריבוי
מדביר מוסמך - יעוץ ופתרון בעיות מזיקים בשובך ( כינים,זבובים,אקריות,עכברים וחולדות).

דובב- 0506241432
0542130121
סמל אישי של משתמש
אילן
מנהל האתר
הודעות: 749
הצטרף: ד' אפריל 22, 2009 8:26 am

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי אילן »

דובב שלום
ראשית עקב המיגבלות שאתה ציינת כמובן שאי אפשר להעיף ממקום אחד
לכן התחרות חולקה לשני ימים ואני מאמין שנישתדל שמזג האויר יהיה פחות או יותר זהה, כעט ניכנסנו לקייץ ואין שינויים קיצוניים
במזג האויר.
ואם יש למישהו רעיונות נוספים אנחנו תמיד מוכנים לשמוע .
אילן אבקסיס
מנהל אתר יונים בישראל
050-2550101
סמל אישי של משתמש
dovev76
הודעות: 377
הצטרף: ו' מאי 22, 2009 8:47 pm

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי dovev76 »

שלום אילן.

אפילו בקיץ אין שני ימים זהים, יונה שתעוף באזור הרצליה שבה הלחות גבוהה תעוף פחות מאשר יונה שתעוף בירושליים בה האויר יבש, ואפילו אם תשנה ימים למקום אחד יכול להיות תמיד יתרון או חסרון מול מקום אחר, לא הייתי מיעץ לאף אחד לקבוע את טיב יוניו לפי תחרות כזו. גם המעיפים המנוסים ביותר מודים שיש ימים שאפילו היונים הטובות ביותר לא עפות, אחת כמה וכמה במיקומים שונים.
ייעוץ באחזקה ופתרון בעיות בשובך
בדיקות לגילוי מוקדם של טפילים וזיהוי מחלות יונים
חיסונים (ניוקאסל, סלמונלה)ותילוע.
הכנת השובך לעונת הריבוי
מדביר מוסמך - יעוץ ופתרון בעיות מזיקים בשובך ( כינים,זבובים,אקריות,עכברים וחולדות).

דובב- 0506241432
0542130121
סמל אישי של משתמש
קותי
מנהל האתר
הודעות: 1441
הצטרף: ד' אפריל 22, 2009 4:51 pm

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי קותי »

דובב שבת שלום,
אם מחפשים סיבות למה לא לבצע משיהו תמיד ניתן לעשות זאת.
זוהיא גם הסיבה שעד היום לא נעשה שום דבר בנושא,
גם אני מודע לכל הסיבות שהעלית ועדיין לא נימצאה דרך טובה יותר ,בכל העולם מעיפים יונים ומתחרים כאשר הכוונה היא לעסוק בספורט וליצור עניין,
גם במירוצים של יוני דואר המתקיימים אלפי פעמים בשנה ברחבי העולם ,אין אפשרות ליצור תנאים זהים,
אולי לא ידוע לך, אבל יוני דואר אשר מתחרים באותו היום ממוקמות בשובכים שונים אליהן הן צריכות לחזור ויש כאלו שצריכות להמשיך לעוף ממרכז השילוח עוד עשרות או אפילו מאות ק"מ נוספים כדי להגיע לנקודת הסיום בביתן, המדד היחידי שם הוא כמה ק"מ לשעה עשתה היונה ,היונה עוברת איזורי מזג אויר שונים ומרחקים שונים ותנאים משתנים עם כל הסיבות המדעיות שהעלית,אז מה ?,,,,בגלל זה היונים לא תיתחרנה ,
מוזר לי שדווקא התגובה הראשונה לפעילות היא לנסות ולרפות את ידיהם של אלו אשר שנים רבות מחפשים דרך לפעילות,
אני מכבד את העובדה שאתה חושב אחרת ,אך ברצוני להבהיר שהדרך שאתה מציע אינה מעשית כלל ולא ניתן ליצור תנאים זהים לחלוטין בשום מקום , מדד זמן התעופה הוא היחידי שיקבע ואם תיערכנה תחרויות נוספות הרי שיהיו תנאים אחרים ומצבים אחרים לכל יונה שאולי תצליח בפעם הבאה,
זכור כי תחרות התעופה באה ליצור עניין ותעסוקה לספורט היונאות ושזה תחביב שמביא לידי ביטוי
את תוצאות האימון ,האחזקה ,ההשקעה והעניין אשר באה לידי ביטוי בתוצאות של עבודה רבת שנים ואחרי שתחביב זה עומד במקום,אני מאוד אשמח אם תיקרא את תגובתי בגישה עניינית ולא חלילה אישית, כאמור אני מכבד מחשבה שונה משלי ואם אתה שולל את גישת התחרות אנא מצא דרך יעילה טובה יותר ותשכיל את כולנו, בברכת חברות וספורט ...קותי.
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
ראובן

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי ראובן »

קותי שבת שלום הרעיון איך לישפוט הוא מצוין וכדאי שיעשה בהגרלה האם אנחנו מדברים על ממוצא זמנים בין היונה הראשונה לאחרונה שיורדת? והכי חשוב לקבוע 2-3 תאריכי יעד בשנה שכולם יתכוננו אליהם כך דוגמא אישית אם אני צריך להיתחרות היום אני לא יכול להיתחרות בקיט של 10 אולי ב5-6 בפרסים למרות שיש לי 15 בתעופה אבל לא מלוטשות בטיפלרים יש לי קיט מעל 10 יונים שאני לא מאמין שיש לו מיתחרים בארץ יש גם ענין של מזג האוויר כי אין בכלל מה להשוות בין 28 מעלות ל35 צריך ליקבוע דרגת מקסימום לעומס חום שמעליה לא תקויים התחרות לאקלים חשיבות מכרעת בתעופה ויש לי הסתייגות לגבי שעת התחרות לדעתי המיתחרה יודע ומכיר את היונים שלו ויודע באייזה שעות הוא מקבל מהם את המייטב אישית אצלי מעולם לא הייתה תעופה טובה בבוקר בפרסים! לא יודע בוודאות למה. אני חושב שזה קשור במיקום שלי. בטיפלרים ממש הפוך בבוקר הם במייטבם כניראה משהוא שקשור בלחות יתר בגלל העמק ככה שאם אני מחוייב להיתחרות בבוקר עם פרסים זה חבל על הזמן שלי של השופט והיונים אני יכול לתת לך את התוצאה עכשיו אני מאמין שיהיו עוד הסתייגויות ורעיונות מצד שאר החברה ובסוף נחליט על הכללים שיתקבלו על דעת הרוב אני מודה לך על המאמץ שאתה משקיע
סמל אישי של משתמש
חוגי נחום
הודעות: 301
הצטרף: ד' מאי 06, 2009 3:10 pm

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי חוגי נחום »

אילן קותי בוקר טוב .
הנושא נראה לי מאתגר ומאוד מעניין .
אני מוכן לסייע בכול הקשור לתחרות , אילן כמו שאתה יודע אני לומד ויש לי מספיק זמן בכדי לעזור ולהרים ארוע שכזה .
ישר כוח לכול העוסקים בתחום .
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
חוגי נחום
057-8151086
סמל אישי של משתמש
קותי
מנהל האתר
הודעות: 1441
הצטרף: ד' אפריל 22, 2009 4:51 pm

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי קותי »

שלום לכם ראובן חוגי דובב וכל שאר החברים,
ניראה לי שאתם לוקחים זאת ברצינות רבה וכל הכבוד ,חשוב שתבינו שזה ספורט ואין מה לפחד .
בכל תחרות יש רק מקום ראשון אחד,ויכולים לזכות בו רק אלו שמשתתפים,
כדי לעודד למוטיבציה אנו מחלקים 3 פרסים לשלושת המקומות הראשונים,
כל השיטה נועדה לפשט את המשחק,, הדבר החשוב ביותר הוא ההישתתפות ,מתוך כך נפיק כבר לקחים,
אין לי בעיה שבקיט (בקבוצה)התחרותית ישתתפו רק 5 היונים הטובות אך בקבוצה של 10 יש להשקיע יותר מאמץ וכך להבין שעלינו לגדל כמות יותר גדולה של יונים טובות ,דבר זה יעודד את השבחת הגידול להחזיק כמות יותר גדולה של יונים טובות יעורר את התחרות ויגרום לנו להתחיל לבצע לבירה (סלקציה)
יותר רצינית בגידול ולדאוג להשיג יונים רבות יותר וברמה גבוהה יותר, כולו ספורט", "כשיורד גשם הוא יורד על כולם" מה קרה לכם ? לפתע מתחילים להיבהל ? בואו נצא לדרך ניטעם קצת מה זה לעבוד ברצינות עם היונים שלנו ונדע בעתיד במה להשקיע והסיפורים ישארו בשיעורי הסיפרות ונתחיל ללמוד לשחות במיים ולא ביבשה בתיאוריה,
אין מה לדחות את השילוח אפילו שבגבעת המורה היונים בבוקר ישנות , ראובן תגיד להם שילכו לישון יותר מוקדם , מה שהכי חשוב זה לא לפחד ולהישתתף,
אתם עוד תופתעו מהרבה דברים שתגלו על היונים שלכם, ותתחילו לקבל טעם אחר ממה שעשיתם עד היום.
אי אפשר להתחיל תחרות בצהריים כשיש יונים שעפות כל היום ונישארות בלילה(לפי סיפורים של כמה חברים)
אין מה לחכות שבועות וחדשים .אני רוצה הפרחה ראשונה בתוך שלושה שבועות ולא לדחות זאת לתאריכים בלתי ידועים,במפגש לאחר התחרות נילמד כמה דברים על היונים הפרסיות שלא ידענו עד היום ואני מבטיח
דיון סופר מעניין בנושא,מי שמכיר אותי יודע שאם אני מבטיח אני מקיים ,אז קדימה להירשם,אילן יאסוף את השמות ולכשנגיע ל10 מישתתפים ראשונים, ההרשמה תסתיים למירוץ זה וניראה מי המדברים ומי אלו שמוכנים לקפוץ למיים לפני המחנה ,כסיפור נחשון בן עמינדב שהיה הראשון שקפץ למי ים סוף לפני מחנה בני ישראל כשחצו את הים ,
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
דובב

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי דובב »

שבת שלום קותי.

אין כוונתי להרפות את ידך חלילה, בתור אחד שמאוד אוהב בעלי חיים בכלל ויונים בפרט אשמח להעלאת הרמה וריבוי פעילויות מעיין אלה.
ההשוואה שהעלת בין יוני התעופה שלנו לבין יוני הדואר אינה רלוונטית לדעתי, תחרויות יוני הדואר הן די בעיתיות מאחר והמרחקים כאן קצרים מאוד
וכל הבדל קטן יכול להביא לניצחון או הפסד של יונה תעופה ממערב למזרח עם רוח גבית תוסיף מהירות ליונה בעוד שתקזז ממהירותה של יונה שעפה ממזרח למערב ( ואם אני זוכר טוב הם עורכים טבלאות ומחשבים ממוצעים כמו בח"ול ) כשמגדילים את המרחקים כפי שקורה בתחרויות באירופה , ארה"ב ודרום אפריקה מוקטן האפקט הזה בכמה סדרי גודל ורק אז אפשר לקבוע את איכותה האמיתית של היונה. ביונים הפרסיות המקום לטעות גדול הרבה יותר ( היונים של ראובן שראיתי בתעופה מעולה ביום אחד לא עפות ביום אחר,מה נעשה עם היונים של ראובן לא יעופו טוב בשתי התחרויות ?)
ועכשיו לכמה רעיונות שלדעתי יעשו את התחרויות להוגנות יותר:
1) צריך לקבוע מספר יונים ללהקה כך שגם מגדלים קטנים יותר יוכלו להשתתף, אפשר לעשות מיקצים לשלוש, חמש או עשר יונים.
2) מיקומים צריכים להתבסס על ממוצעים מלפחות חמישה מיקצים - כלומר מחליטים מי הטוב ביותר רק לאחר שיש את התוצאות מחמש תחרויות
( לפחות- אפשר גם יותר) בכדי להיות הוגנים יותר יש לחשב את הממוצע תוך הורדת המקצה הגרוע ביותר של כל משתתף. לגבי כל מקצה צריך
להחליט האם היונה הראשונה שיורדת היא זו שקובעת את הזמן או שקובעים את הזמן כממוצע בין היונה הראשונה שיורדת לאחרונה שיורדת
ההחלטה כאן חשובה מאחר והיא מביאה לשתי תוצאות שונות לחלוטין.
3) וכן, אולי צריך להשקיע ולהתפתח, ולעבור לאימון משובכים ניידים ( שובך נייד לשלוש חמש יונים יכול להיות בגודל ארגז ירקות גדול) זו קונספציה שקיימת באירופה עם רולרים לתצוגה ואין סיבה שלא תתקיים גם אצלנו, הרי גם החבר'ה של יוני הדואר אצלנו משקיעים במחשבים ושעונים וגם ככה האימון שלהם יקר יותר משלנו.
4) תוצאות התחרות בישראל צריכות להיות אמפיריות חדות וחלקות ( מה לעשות, זו המנטליות פה, באירופה יש תחרויות על בסיס אמון, ואז לא צריך בכלל שופטים)
זו דעתי בכל אופן, בשביל החברותה אפשר לשלוח כל שבוע שלושה מגדלים אל מגדל מתחרה לעשות ממוצע זמנים , לשתות משהו ולעשות על האש, אבל זה כבר משהו שיש לנו ולא תחרות ממש, ועדין תחרות תעופה ממקומות שונים בזמנים שונים משולה לדעתי בשפיטה בתחרות יוני נוי
בעיניים עצומות על פי מישוש או שמיעה.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה, ואשמח לעזור במה שאוכל.
ראובן

Re: תחרויות תעופה מתיאוריה למעשה

שליחה על ידי ראובן »

רק רגע קותי ידידי הנכבד אולי לא הבנתי נכון. אנחנו מגבשים עכשיו כללים? או שאתה כבר קבעת אותם והדיון הזה מיותר? ועוד משהו שאני רוצה שתדע אני מעיף כאן בעפולה קרוב ל15 שנים כמעט יום יום ולא חושב ששום תחרות תחדש לי משהו לגבי תעופה בבוקר אצלי או תעופה בכלל מעולם לא קיבלתי כאן בשעות הבוקר המוקדמות יותר משעה וארבעים בפרסים אז לדעתי לתחרות שמתחילה מוקדם בפרסים אין שום טעם שהרשם בטיפלרים אני מוכן להיתחרות גם ב5 בבוקר יש כנראה הבדל גדול ביו שני הזנים בהתמודדות בלחות. בהצלחה לכולם
שלח תגובה