לקותי(צבעי הטימלר)
לקותי(צבעי הטימלר)
קותי ערב טוב אני חייב לציין לאחר שקראתי את תקן הטימלר הוא אכן מתאר את הטימלר המושלם,אבל הרשה לי לחלוק עליך בקשר לטימלר הבכרי ואתחיל כך אני נולדתי וגדלתי ברמלה ואהבתי ליונים התחילה בגיל חמש ואני הייתי ועודי אדם מאוד סקרן וכל דבר שעניין אותי הייתי חייב לשאול ולדעת למה ואיך ולמדתי המון מהדור הישן של המגדלים הותיקים והגדולים שהיו לנו אז כמו הומי,אהרון,נעים אבו אלגז ,פסח,ואפרים ועוד וכל אלה ז"ל, אז כך הבכרי זה לא השם הנכון אלה פכארי (פכאר) בערבית ומשמעותה (סוג של חימר)אשר דומה בצבעו לצבעה של היונה הפכארית,ובנוסף יש לי משפחה בסוריה ויוצא לי לדבר עם קרובי שבגילי ואמרו לי שעד היום הזה הם מגדירים את צבע ה-cream bar ב-פכארי,ולמי שלא יודע מיסקי וענברי לא (עמברי) בערבית(מיסק ו-ענבר)אלה שני סוגים של בשמים המיסק זה בושם שמקורו מגופו של סוג צבי,והענבר מסוג של צמח והבשמים הללו נחשבו למאוד יוקרתיים במדינות ערב אז ומרוב שאהבו את יונים אלו קראו להם בשמות מפוארים,והשחורים(זנגי) אשר אני מאוד אוהב וטיפחתי 14 שנים אותו זן זנגי בערבית פירושה שחור ושורשה (זונג')משמעותה אדם בעל עור כהה.לילה טוב לכולם
בכבוד רב
פיטר סאיג
בכבוד רב
פיטר סאיג
Re: לקותי(צבעי הטימלר)
פיטר שלום,
תודה רבה לך על כל העידכונים וכל המידע המעניין שאתה מביא לנו ,זו המטרה והמהות של האתר וכך נילמד כולם מכולם,
אז קראתי בעיון את הבהרותיך דיעותיך ודעת זקנים מלומדה ואף שחלקם ניפטרו מהעולם עדיין זוכרים אותם לברכה,
לגבי העמברי ,מקור השם הוא עינבר אשר נוצר משרף של עצים (בעיקר עצי מחט בצפון הטונדרה ובערבות סיביר, הסוחרים במסעותיהם על גבי גמלים חמורים וסוסים הביאו אותם למיזרח התיכון כדי לסחור בהם,צבע העינבר שמשמש כיום כקישוט בשרשראות צוואר,צמידים ובחרוזי תפילה הוא צהוב חלמון עד כתום,אלו הן עובדות,לגבי הכינויים של פעם הרי שהם ענייני מסורת ומתלווים לתרבות זו הרבה סיפורי עמים יפים ומעניינים שלא תמיד קשורים להגדרות מדעיות,
זה בסדר גמור שאתה חולק עלי אך אני מנסה להבהיר בתקן את מהות המידע הקיים בידי ומנסה לקשור אותו מדעית לימינו אנו ,יותר מכך אני שמח שקראת את התקן והעובדה שאתה מתאר את הזנגי עדיין משאירה אותו כשחור אשר מופיע עם גווני ברק ורודים סגולים ובעיקר ירוקים,
משמעות התקן לפני הצבע הוא ליצור טייפ אחיד ומוגדר שעל פיו יש לשפוט ולהעריך את היונה,גם אם אינך מסכים הרי שזכותיך הלגיטימית לגדל כל שאתה רוצה,אלא שהיונה לעולם לא תוכר כטימלר ישראלי (שעדיין נימצא בשלבי טיפוח ושיפור המבנה)אם תהיה שונה מהמתואר בתקן,
לגבי בושם המיסק שהוא תיאוריה מעניינת לכשעצמה ,קשה לי להבין את מהות הריח בהשוואה לצבע ,ניראה לי שאנו נוטים לפעמים לערבב משמעויות מתוך תיאוריה של מסורת השמות, קיימים מקרים שהסיפור שסופר ע"י הוותיקים באחד הדורות אולי שונה או לא הובן וכך המשיכו לטעות בהגדרות ,
בימינו אנו ידוע בדיוק למה הכוונה והגדרות הצבע באנגלית כפי שציינת הוא קרים בר(cream bar)גם לקרם ולחימר קיימים גוונים רבים ושונים אם זה במקור המישחה ,הממרח, ואם זה ממקור החימר שעשוי מאדמה ,אני משוכנע שגם אתה יודע על סוגי אדמה בעלי גוונים רבים ושונים המשמשים להכנת לבנים ,כלים, ומוצרים אחרים ,
כל הנאמר נעשה למען נאחד את ההגדרות וגם כשאין הסכמה מוחלטת, מצאנו פיתרון פשוט לכל הצבעים שאינם מוגדרים בזה שבתצוגה ובשיפוט הכנסנו כיתה הניקראת כל צבע אחר, או באנגלית(any other colour)כך שכל עוד היונה עומדת בקריטריונים המוגדרים בתקן מבחינת צורתה הרי שהיא יכולה להישפט ואפילו לזכות באותה תערוכה,כל זאת גם אם צבעה עוד לא הוגדר,
כל תחביב גידול היונים מושתת על תרבות הפנאי בעיקר ותרבות זו מקורה במסורת בת אלפי שנים ,עוד מאז ביית האדם בעלי חיים לצרכי פולחן מזון או מסחר וכל אחד מהנושאים שציינתי הוא לגיטימי,
התקן של הטימלר הישראלי בא כדי לבדל ולהגדיר את היונה באופן סופי כגזע מוכר ולגיטימי ומה שהיה בעבר הינו רלבנטי רק באופן חלקי ולא מוחלט ,כי אחרת נלך לאיבוד בשלל הדוגמאות והטיפוסים הדומים הרווחים בין כל המגדלים בארץ ובעולם,במסגרת השיח התרבותי ביננו ,הרי שתרמת תרומה בהזכרת הזקנים וסיפרת לנו על ידיעותך ודיעותיך לגבי הגזע ותמיד אשמח לשמוע את דבריך ,ידיעותך ותרומתיך לשיח החברי שאנו מעוניינים לקדם באתר ,שוב תודה לך ,
קותי,
תודה רבה לך על כל העידכונים וכל המידע המעניין שאתה מביא לנו ,זו המטרה והמהות של האתר וכך נילמד כולם מכולם,
אז קראתי בעיון את הבהרותיך דיעותיך ודעת זקנים מלומדה ואף שחלקם ניפטרו מהעולם עדיין זוכרים אותם לברכה,
לגבי העמברי ,מקור השם הוא עינבר אשר נוצר משרף של עצים (בעיקר עצי מחט בצפון הטונדרה ובערבות סיביר, הסוחרים במסעותיהם על גבי גמלים חמורים וסוסים הביאו אותם למיזרח התיכון כדי לסחור בהם,צבע העינבר שמשמש כיום כקישוט בשרשראות צוואר,צמידים ובחרוזי תפילה הוא צהוב חלמון עד כתום,אלו הן עובדות,לגבי הכינויים של פעם הרי שהם ענייני מסורת ומתלווים לתרבות זו הרבה סיפורי עמים יפים ומעניינים שלא תמיד קשורים להגדרות מדעיות,
זה בסדר גמור שאתה חולק עלי אך אני מנסה להבהיר בתקן את מהות המידע הקיים בידי ומנסה לקשור אותו מדעית לימינו אנו ,יותר מכך אני שמח שקראת את התקן והעובדה שאתה מתאר את הזנגי עדיין משאירה אותו כשחור אשר מופיע עם גווני ברק ורודים סגולים ובעיקר ירוקים,
משמעות התקן לפני הצבע הוא ליצור טייפ אחיד ומוגדר שעל פיו יש לשפוט ולהעריך את היונה,גם אם אינך מסכים הרי שזכותיך הלגיטימית לגדל כל שאתה רוצה,אלא שהיונה לעולם לא תוכר כטימלר ישראלי (שעדיין נימצא בשלבי טיפוח ושיפור המבנה)אם תהיה שונה מהמתואר בתקן,
לגבי בושם המיסק שהוא תיאוריה מעניינת לכשעצמה ,קשה לי להבין את מהות הריח בהשוואה לצבע ,ניראה לי שאנו נוטים לפעמים לערבב משמעויות מתוך תיאוריה של מסורת השמות, קיימים מקרים שהסיפור שסופר ע"י הוותיקים באחד הדורות אולי שונה או לא הובן וכך המשיכו לטעות בהגדרות ,
בימינו אנו ידוע בדיוק למה הכוונה והגדרות הצבע באנגלית כפי שציינת הוא קרים בר(cream bar)גם לקרם ולחימר קיימים גוונים רבים ושונים אם זה במקור המישחה ,הממרח, ואם זה ממקור החימר שעשוי מאדמה ,אני משוכנע שגם אתה יודע על סוגי אדמה בעלי גוונים רבים ושונים המשמשים להכנת לבנים ,כלים, ומוצרים אחרים ,
כל הנאמר נעשה למען נאחד את ההגדרות וגם כשאין הסכמה מוחלטת, מצאנו פיתרון פשוט לכל הצבעים שאינם מוגדרים בזה שבתצוגה ובשיפוט הכנסנו כיתה הניקראת כל צבע אחר, או באנגלית(any other colour)כך שכל עוד היונה עומדת בקריטריונים המוגדרים בתקן מבחינת צורתה הרי שהיא יכולה להישפט ואפילו לזכות באותה תערוכה,כל זאת גם אם צבעה עוד לא הוגדר,
כל תחביב גידול היונים מושתת על תרבות הפנאי בעיקר ותרבות זו מקורה במסורת בת אלפי שנים ,עוד מאז ביית האדם בעלי חיים לצרכי פולחן מזון או מסחר וכל אחד מהנושאים שציינתי הוא לגיטימי,
התקן של הטימלר הישראלי בא כדי לבדל ולהגדיר את היונה באופן סופי כגזע מוכר ולגיטימי ומה שהיה בעבר הינו רלבנטי רק באופן חלקי ולא מוחלט ,כי אחרת נלך לאיבוד בשלל הדוגמאות והטיפוסים הדומים הרווחים בין כל המגדלים בארץ ובעולם,במסגרת השיח התרבותי ביננו ,הרי שתרמת תרומה בהזכרת הזקנים וסיפרת לנו על ידיעותך ודיעותיך לגבי הגזע ותמיד אשמח לשמוע את דבריך ,ידיעותך ותרומתיך לשיח החברי שאנו מעוניינים לקדם באתר ,שוב תודה לך ,
קותי,
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
Re: לקותי(צבעי הטימלר)
קותי שלום אין בעד מה ותודה לך ובשביל להבהיר דברים אין לי שום דבר נגד התקן נהפוך הוא,ושוב המיסק והענבר למילה ענבר בערבית יש במדויק 14 פירושים וזה תלוי ב(ניקוד) ובמשפט שהיא נמצאת בו הענבר הבושם ולא הענבר שהזכרת הוא מצמח הזעפראן ואין קשר בין צבע לבושם אך כך קראו להם ושני השמות של הבשמים הללו תמיד היו תלויים אחד במשנהו אפילו בשירה ישנה וחדשה בדומה לקרבה של יונת המיסקי והענברי,קותי ובנוסף אני מרגיש מחובתי להעביר מידע שרכשתי ממגדלים דגולים אשר חלקם הזכרתי ותאמין לי שכל מילה בדקתי וחקרתי,ולא לשכוח בלי מגדלים אלו אולי לא היה לנו את מה שיש היום,תודה על הדו שיח והכבוד הוא לי.
פיטר סאיג
פיטר סאיג
Re: לקותי(צבעי הטימלר)
פיטר ידידי שלום,
אני מכבד ומוקיר כל מילה שכתבת והעובדה שקיימים כל כך הרבה פירושים (14)לאותה המילה בגלל עושר השפה הערבית אכן גורמים לנו לפעמים ללכת לאיבוד ומצד שני להעשיר את עצמינו בעוד מידע,
הזעפרן ידוע כתבלין מהיקרים שיש בעולם ומישתמשים בו לתה לאורז ומאכלים אחרים ויש השוקלים אותו בזהב,
העובדה שאתה מצטט את זיקני המגדלים מוסיפה כבוד להם ולנו , ממה שהם התחילו כבסיס ויסוד אנו ממשיכים לשפר מידי יום, עצם העיסוק בטיפוח הוא מרתק
ונותן מוטיבציה להמשיך הלאה,
אין לי כל ספק בכוונותיך הטובות ותמיד אשמח ללמוד דברים חדשים לטובתי ולטובת כולם ,גם הדרך התרבותית בה אתה מיתבטא ראוייה לציון ועל כך אני מודה לך,
קותי,
אני מכבד ומוקיר כל מילה שכתבת והעובדה שקיימים כל כך הרבה פירושים (14)לאותה המילה בגלל עושר השפה הערבית אכן גורמים לנו לפעמים ללכת לאיבוד ומצד שני להעשיר את עצמינו בעוד מידע,
הזעפרן ידוע כתבלין מהיקרים שיש בעולם ומישתמשים בו לתה לאורז ומאכלים אחרים ויש השוקלים אותו בזהב,
העובדה שאתה מצטט את זיקני המגדלים מוסיפה כבוד להם ולנו , ממה שהם התחילו כבסיס ויסוד אנו ממשיכים לשפר מידי יום, עצם העיסוק בטיפוח הוא מרתק
ונותן מוטיבציה להמשיך הלאה,
אין לי כל ספק בכוונותיך הטובות ותמיד אשמח ללמוד דברים חדשים לטובתי ולטובת כולם ,גם הדרך התרבותית בה אתה מיתבטא ראוייה לציון ועל כך אני מודה לך,
קותי,
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060