תעופת ערב
תעופת ערב
שמתי לב כאשר מעיף את היונים ביום הן עפות כל אחת לעצמה .
לעומת זאת בתעופה של בין ערביים - ערב היונים עפות בלהקה לא צפופה.
את השובך אני מסמן להם עם תאורה היקפית ובנוסף פרוזקטור שמאיר כלפיי מעלה.
זמני התעופה קצרים יותר ולפי מה שאני מצליח לקלוט גם הגובה נמוך יותר.
חשוב לי להעיף גם בערב על מנת לשמור על רצף של תעופה יומיומית - לפחות אחת ליום.
באופן כללי אני מעיף בשלושה הרכבים:
הרכב ראשון - 12 יונים, לאימון כללי ולהנאה מכמות יונים גדולה יחסית בשמיים. החיסרון - היונים הכבדות יותר מורידות תוך זמן קצר את המעופפות הטובות
הרכב שני - קיט של 7 יונים - צעירות יותר ומעופפות טוב שנותנות זמן של כ חצי שעה אך ברגע שיונה שתיים מתעייפות ומאבדות גובה וזמן הן מושכות את הטובות.
אני מעיף ככה כאשר אני מחפש פשרה בין כמות לאיכות
הרכב שלישי - קיט של 3-4 יונים מתוכן 3 צעירים ונקבה אחת בוגרת, מגיעים להעלמויות ולגובה רב מאד ולדעתי עם מיקוד באימון ובמזון (מה שכרגע עדיין אני לא עושה) אף יגיעו לזמנים ארוכים יותר.
לעומת זאת בתעופה של בין ערביים - ערב היונים עפות בלהקה לא צפופה.
את השובך אני מסמן להם עם תאורה היקפית ובנוסף פרוזקטור שמאיר כלפיי מעלה.
זמני התעופה קצרים יותר ולפי מה שאני מצליח לקלוט גם הגובה נמוך יותר.
חשוב לי להעיף גם בערב על מנת לשמור על רצף של תעופה יומיומית - לפחות אחת ליום.
באופן כללי אני מעיף בשלושה הרכבים:
הרכב ראשון - 12 יונים, לאימון כללי ולהנאה מכמות יונים גדולה יחסית בשמיים. החיסרון - היונים הכבדות יותר מורידות תוך זמן קצר את המעופפות הטובות
הרכב שני - קיט של 7 יונים - צעירות יותר ומעופפות טוב שנותנות זמן של כ חצי שעה אך ברגע שיונה שתיים מתעייפות ומאבדות גובה וזמן הן מושכות את הטובות.
אני מעיף ככה כאשר אני מחפש פשרה בין כמות לאיכות
הרכב שלישי - קיט של 3-4 יונים מתוכן 3 צעירים ונקבה אחת בוגרת, מגיעים להעלמויות ולגובה רב מאד ולדעתי עם מיקוד באימון ובמזון (מה שכרגע עדיין אני לא עושה) אף יגיעו לזמנים ארוכים יותר.
Re: תעופת ערב
היי אלעד ,
אני מבקש להגיב רק בתחום אחד,
התאורה : אנא אל תאיר עם הפנס כלפי מעלה זה מקשה על היונים ,בהוראות הבטיחות של כלי טייס קיימת הוראה לפתוח אורות נחיתה ביום ובלילה כי זה מרחיק את העופות שיכולים לחדור למנוע ולסבך את המטוס בתאונה ,,,
לעומת זאת מעיפי הטיפלרים משתמשים בתאורת לילה להאיר את גג השובך שלהם והכניסה אליו (מלמעלה למטה) כדי שיוכלו לראות במקום את הבוהק של המנורה , את הגג מהשמיים ,כאילו ראו אותו ביום,שיהיה לך בהצלחה וכל הכבוד לך על השקעתך,
אני מבקש להגיב רק בתחום אחד,
התאורה : אנא אל תאיר עם הפנס כלפי מעלה זה מקשה על היונים ,בהוראות הבטיחות של כלי טייס קיימת הוראה לפתוח אורות נחיתה ביום ובלילה כי זה מרחיק את העופות שיכולים לחדור למנוע ולסבך את המטוס בתאונה ,,,
לעומת זאת מעיפי הטיפלרים משתמשים בתאורת לילה להאיר את גג השובך שלהם והכניסה אליו (מלמעלה למטה) כדי שיוכלו לראות במקום את הבוהק של המנורה , את הגג מהשמיים ,כאילו ראו אותו ביום,שיהיה לך בהצלחה וכל הכבוד לך על השקעתך,
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
Re: תעופת ערב
שלום אלעד.
אני גר על הר במקום לו טוב לתעופה כל הזמן רוח מערבי דוחפת יונים למטה אך בבוקר אין רוח.נסה לעייף אותם ב6 עד 7 בבוקר
.
אני אישית נסיתי בבוקר ,הם עפיים טוב ,חוץ מהגוזלים שמנסים להתפך
אני גר על הר במקום לו טוב לתעופה כל הזמן רוח מערבי דוחפת יונים למטה אך בבוקר אין רוח.נסה לעייף אותם ב6 עד 7 בבוקר
.
אני אישית נסיתי בבוקר ,הם עפיים טוב ,חוץ מהגוזלים שמנסים להתפך
Re: תעופת ערב
היום העפתי קיט של 4 בשעה 21:00
עד 21:30 ראיתי אותם רצוף , אח"כ נעלמו - אולי ירדו במקום אחר.
התעופה בגובה בינוני.
עד 21:30 ראיתי אותם רצוף , אח"כ נעלמו - אולי ירדו במקום אחר.
התעופה בגובה בינוני.